Home E-Mail Sitemap
  Strona główna > Warsztaty



Warsztaty



8-9 listopada 2014
WROCŁAW
BADANIE RUCHU 
WARSZTATY Z NORĄ HAJOS


Będziemy mieli wyjątkową okazję gościć ponownie we Wrocławiu Norę Hajos uczennicę S. Paxtona, Lisy Nelson, Simone Forti. W oparciu o ich metody pracy poprowadzi dla nas warsztat.

Część pierwsza
W 1986 roku, tancerz Steve Paxton zaczął przyglądać się bliżej pracy kręgosłupa u tancerzy praktykujących improwizację w kontakcie (CI) –formę ruchu w duecie, którą Paxton stworzył w 1972 roku. Material for the Spine [Materiał dla kręgosłupa] to okazja do zagłębienia się w świat artysty i poznania sposobu myślenia oraz inwencji twórczej, które leżą u podstaw stworzonej przez niego techniki.

„Przy pomocy MFS, chcę wpleść podejście techniczne w proces improwizacji. [MFS] to system umożliwiający pracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi mięśniami pleców. Jego celem jest ukierunkowanie świadomości na «ciemną stronę ciała», tę «drugą», «inną» stronę, czy też do wewnątrz ciała, jako że oba te obszary są przez nas rzadko zauważane, i przekazać doznania, które tam powstają, pod rozwagę umysłu.” – Steve Paxton

na zajęciach będziemy:
-skupiać się na naszych wewnętrznych doznaniach podczas powolnej rozgrzewki ,
-wykonywać ćwiczenie rolowania na podłodze, w spirali (helisa) i formach półksiężyca,
-badać falistości (faliste ruchy) w naszych ciałach,
-znajdować świadomie momenty zestrojenia,
-poszukiwać naszego małego tańca
- rozwijać następujące samorzutnie improwizacje grupy

Część druga
LOGOMOTION to improwizacyjna forma tańca/narracji, w której ruch i słowa powstają spontanicznie, wypływając z jednego źródła. Twórczynią techniki jest Simone Forti, która określiła ją jako „sposób odkrywania, co się kryje w mojej głowie […] zanim zdążę to przemyśleć, ujarzmić, kiedy czuję to jedynie w kościach.”
Improwizacja wymaga bycia świadomym swoich odruchów i „redagowania” ich, kiedy się pojawiają. Myśli oddziaływają na ruchy i odwrotnie. W trakcie warsztatów skupimy się na spontanicznym ruchu i mówieniu.

Część trzecia
contact improvisation:
Na podstawie „Materiał dla Kręgosłupa” według Steve Paxton.
Tematy którymi się zajmiemy to:
~przez wrażenia i odczucia, poznanie naszych dwóch podstawowych partnerów w kontakcie:
pierwszym partnerem jest ziemia, a drugim partnerem inna osoba z którą tańczymy.
-na początek rozgrzewka pozwalająca się skupić na naszych wewnętrznych odczuciach: rolowania, spirale, półksiężyce,
--praktykowanie dzielenia wagi,
-pogłębianie naszej uwagi na punkt styczności/kontaktu (z podłogą i partnerem)
-badanie falistości (faliste ruchy) w naszych ciałach,
-świadome momenty zestrojenia
Materiał dla Kręgosłupa służy do odczucia naturalnej sekwencji ruchu w ciele i przeniesienia ich do świadomości.

Część czwarta
źródła dostrojenia, praca według metody Lisy Nelson
Performer, artysta może rozwinąć spontaniczne podejście do performance. Lisa nazywa to dostrajaniem źródeł, w którym każdy uczestnik używając prostych działań i słów dostraja się do przestrzeni, czasu, obrazu.

” W obrębie ram improwizacji szukam systemów komunikacji obejmujących rzemiosło choreografii jaki i taneczne umiejętności. Odkryłam narzędzie czyniące widocznym przestrzeń między tym co arbitralne i nieuniknione, improwizatorską rozterkę dla obojga – obserwatora i wykonawcy. \ „- – Lisa Nelson

Nóra Hajós 
Tancerka, choreografka i artystka wizualna. Jej rozwój artystyczny oparty był przede wszystkim na zainteresowaniu improwizacją oraz ruchem autentycznym. Jako improwizatorka jest zainteresowana przede wszystkim sensualnym odkrywaniem korzeni ruc??hu, action painting, juxtaposition oraz performancem przy użyciu narzędzi takich jak ruch, słowo, głos i obraz. Swoją karierę zaczynała w rodzinnych Węgrzech, a następnie podjęła studia w USA nad ruchem autentycznym i new dance pod kierunkiem S. Paxtona, Lisy Nelson, Simone Forti oraz Amy i Arny Mindell. Współpracowała ze Stevem Paxtonem, Lisą Nelson, K. J. Holmes, Karen Nelson, Rayem Chungiem, Keithem Hennessey, Danielem Lepkopfem i in. Odbyła także turnee z Simon Forti oraz uczyła i występowała na wielu europejskich i amerykańskich festiwalach i warsztatach.


kiedy: 8,9 listopada 2014 10.00-13.00 i 15.00-18.00

gdzie: hostel The One Rynek 30 IIIp. Wrocław

cena: 220 PLN
warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 100 PLN do 30 października na konto:
Agnieszka Rybak Małachowskiego 4/2, 50-084 Wrocław, nr konta 91 1940 1076 5205 2006 0000 0000 z dopiskiem „Nora”

zapisy i wszelkie informacje:
Dorota Kamecka tel 726 515 498 doro.kamecka@gmail.com
Aga Rybak tel 530 716 044 agarybak40@gmail.com





PRZEPŁYW warsztat Contact Improvisation dla początkujących
8 czerwca 2014r 
we Wrocławiu 

 Przepływ (flow) to stan psychiczny, w którym z pełnym zaangażowaniem zanurzamy się w nurcie naszego życia. 

Każdą cząstką siebie odczuwamy przepływ energii, jesteśmy skoncentrowani, tu i teraz, obecni i zaangażowani. 
Jednocześnie będąc w przepływie doświadczamy przyjemności bycia we własnym ciele i działania .
Czujemy się właściwie, jesteśmy na właściwym miejscu, czasie i robimy właściwe rzeczy.
Zatopienie w teraźniejszości przywołuje nasza pełną obecność.


Contact Improvisation stwarza warunki do praktykowania bycia w przepływie , ponieważ polega na uwolnieniu umysłu od rezultatu, a także pełnej uważności na siebie, partnera i kontakt jaki się stwarza. Wszystko powstaje w momencie i rozpuszcza się w momencie. Dochodzi do przepływu komunikatów, wymiany energii ,z której powstaje nowa jakość i potencjał do ruchu ,kreacji i spotkania .

Chcąc doświadczyć przepływu będziemy pracować ze 

- świadomością ciała, ruchem organicznym, anatomią w ruchu które wpływają na pogłębienie łączności ze sobą i otoczeniem 

- Improwizacją która pozwala na spontaniczne wydobycie potencjału ruchowego, który uruchamia kreatywność

- techniką Contact Improvisation 

Zajęcia poprowadzą
Dorota Kamecka i Aga Rybak 
Tańczą , uczą , organizują.
Obie od kilku lat współtworzą środowisko contact improvisation- prowadzą zajęcia, organizują warsztaty i projekty.
Współtwórczynie Festiwalu CYRKULACJE “Żywe Kultury Ruchu”
Adeptki i organizatorki Academy of New Dance and Improvisation we Wrocławiu oraz wielu międzynarodowych warsztatów.
Uczyły się min. u Milana Kozanka, Zuny Vesan Kozankovej, Yaniva Mintzera, Iwony Olszowskiej, Adriana Russi, Daniela Wernera, Mari Grudskaya, Alicjii Greyson,Lisy Nelson, Daniela Lepkoffa .Każda z osobna nieustannie rozwija swój własny warsztat. 

plan zajęć:
niedziela 8.06.2014:
12.00-15.00
16.00-18.00
a potem od razu JAM :-)

gdzie: Wrocław hostel The One, Rynek 30 III p.

cena: 90 PLN przy wpłacie do 28 maja 2014 r. potem 110 PLN
warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zaliczki w wysokości 40 PLN 

wszystkie wpłaty prosimy kierować na konto: 
Agnieszka Rybak Małachowskiego 4/2, 50-084 Wrocław
91 1940 1076 5205 2006 0000 0000 z dopiskiem "przepływ"

Kontakt i zapisy:
Aga Rybak tel 530 716 044 arybak40@gmail.com
Dorota Kamecka tel.726 515 498 doro.kamecka@gmail.com

Więcej o nas i działaniach kontaktowych:
www.ci.wroclaw.pl